Horoscope Today 24 December: धनु, कुंभ, मीन राशि वाले अपने सामान का ख़्याल रखें, जानें आज का राशिफल

 0
Horoscope Today 24 December: धनु, कुंभ, मीन राशि वाले अपने सामान का ख़्याल रखें, जानें आज का राशिफल
ADVERTISEMENT ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT ADVERTISEMENT

 

Horoscope Today 24 December: धनु, कुंभ, मीन राशि वाले अपने सामान का ख़्याल रखें, जानें आज का राशिफल

Horoscope Today 24 December 2023, Aaj Ka Daily Horoscope: ज्योतिष के अनुसार 24 दिसंबर 2023, रविवार का दिन महत्वपूर्ण है. आज पुरे दिन त्रयोदशी तिथि रहेगी. आज रात्रि 09:20 तक कृतिका नक्षत्र फिर रोहिणी नक्षत्र रहेगा. आज ग्रहों से बनने वाले वाशि योग, आनन्दादि योग, सुनफा योग, पराक्रम योग, बुधादित्य योग, साध्य योग का साथ मिलेगा. अगर आपकी राशि वृषभ, सिंह, वृश्चिक, कुंभ राशि है तो शश योग, रूचक योग व मेष, कर्क, तुला, मकर राशि है तो मालव्य योग का लाभ मिलेगा. चन्द्रमा वृषभ राशि में रहेंगे.

आज के दिन शुभ कार्य के लिए शुभ समय नोट करीये आज दो समय है. सुबह 10.15 से 12.15 बजे तक लाभ - अमृत का चौघडिया एवं दोपहर 02. 00 से 03.00 बजे तक शुभ का चौघडिया रहेगा. वहीं दोपहर 04:30 से 06:00 बजे तक राहुकाल रहेगा. अन्य राशि वालों के लिए रविवार का दिन क्या लेकर आ रहा है? आइए जानते हैं आज का राशिफल (Rashifal in Hindi)-

मेष राशि (Aries)-
चंद्रमा दूसरे भाव में होगा जिससे आर्थिक परेशानी हो सकती है. साध्य योग बनने से आपको बिजनेस में फाइनेंस मैनेजमेंट टीम से अच्छा मुनाफा मिलेगा. नौकरीपेशा जातक के काम को देखकर वरिष्ठ और बॉस उनकी तारीफ करेंगे. कार्यस्थल पर विरोधियों से सतर्क रहते हुए आपको अपना काम करना चाहिए. इस रविवार आप अपनी बातों से परिवार में सभी पर अपना प्रभाव छोड़ने में सफल रहेंगे. प्रेम और वैवाहिक जीवन में आपको कुछ परेशानियों का सामना करना पड़ेगा.

सामाजिक तौर पर यह नई पीढ़ी के लिए एक दिन है. यह सामान्य रहेगा. स्पॉट पर्सन और कलाकारों को अपने-अपने क्षेत्र में अपने परिवार का पूरा सहयोग मिलेगा, जिससे उनके क्षेत्र में आ रही परेशानियां कम होंगी. विद्यार्थी प्रतियोगी एवं सामान्य परीक्षाओं को लेकर पढ़ाई में व्यस्त रहेंगे. यात्रा के दौरान अपने क़ीमती सामान का ख़्याल रखें.


वृषभ राशि (Taurus)
चंद्रमा आपकी राशि में रहेगा जिससे बुद्धि में वृद्धि होगी. साध्य योग बनने से आपकी कंपनी के उत्पादों की बिक्री बढ़ने से कंपनी की ग्रोथ बढ़ेगी. यदि कोई बेरोजगार व्यक्ति आगे बढ़ना चाहता है तो उसे अपनी जॉब प्रोफाइल को अपग्रेड करते रहना होगा. आपको अपने बच्चे की शिक्षा पर ध्यान देना होगा. इसके लिए पढ़ाई से जुड़ी गतिविधियां घर पर ही करवाएं. आपको प्रशिक्षण और सेमिनार के लिए दूसरे शहर की यात्रा करनी पड़ सकती है.

प्यार और जीवनसाथी के लिए महंगी चीजें खरीदने से आपका खर्च बढ़ेगा. सामाजिक और राजनीतिक स्तर पर जनता के साथ संबंधों में मधुरता बढ़ाना आपके लिए फायदेमंद साबित होगा. बेदाग व्यक्ति अभ्यास के लिए दूसरे कोच की मदद ले सकता है. छात्र अपने-अपने क्षेत्र में उम्मीद से बेहतर प्रदर्शन करेंगे.

मिथुन राशि (Gemini)-
चंद्रमा 12वें भाव में रहेगा जिसके कारण खर्चे बढ़ेंगे, सावधान रहें. बिजनेस में मैनेजमेंट गलत होने से आपको नुकसान का सामना करना पड़ेगा. कार्यस्थल पर दिनभर कमोबेश समस्याओं से आप परेशान रहेंगे. नौकरीपेशा जातक को ऑफिस में कई सहकर्मियों से ईर्ष्या हो सकती है. लेकिन फिर भी आपको किसी के बारे में बुरा बोलने से बचना होगा और अपना पूरा फोकस काम पर रखना होगा. परिवार में अनावश्यक खर्चों से आप परेशान रहेंगे. आपको पैसों की कमी महसूस होगी.

सामाजिक स्तर पर आर्थिक दिक्कतों के कारण आपका कोई काम रद्द हो सकता है. अपने बच्चों के साथ समय बिताएं और उनके करियर की योजना भी अभी से बनाना शुरू कर दें. प्रेमी और जीवनसाथी आपको संदेह की नजर से देख सकते हैं. खिलाड़ी अपना आत्मविश्वास बरकरार रखें, सफलता आपके कदम चूमेगी. त्वचा संबंधी किसी भी प्रकार की समस्या से बचें. आप परेशान रहेंगे.

कर्क राशि (Cancer)
चंद्रमा 11वें भाव में रहेगा इसलिए लाभ बढ़ाने का प्रयास करें. ऑनलाइन मार्केटिंग बिजनेस में दिन आपके पक्ष में रहेगा. आपके स्मार्ट वर्क और स्किल को देखते हुए आपकी सैलरी बढ़ सकती है. नौकरीपेशा व्यक्ति अभी से अपना बैग तैयार कर लें, क्योंकि इस रविवार ट्रांसफर की प्रबल संभावना है. व्यक्तित्व को लेकर सामाजिक स्तर पर पोस्ट किए गए शॉट वीडियो लोगों द्वारा अधिक से अधिक लाइक, शेयर और डाउनलोड किए जाएंगे.

नई पीढ़ी अगर ऑनलाइन शिक्षा के लिए कोई फॉर्म आदि भरना चाहती है तो समय देख लेना बेहतर है. भरा जा सकता है. प्रेम और दाम्पत्य जीवन में परिस्थितियाँ सामान्य रहेंगी. परिवार में भूमि-भवन संबंधी मामले सुलझेंगे. खिलाड़ी स्मार्ट स्टडी और कड़ी मेहनत से अपने क्षेत्र में सफलता हासिल करेंगे.

सिंह राशि (Leo)-
चंद्रमा दसवें भाव में रहेगा जिसके कारण नौकरी में कुछ बदलाव होंगे. साध्य योग बनने से व्यापार शीर्ष स्तर पर रहेगा. कार्यस्थल पर आपको अपने स्मार्ट वर्क पर ध्यान देना चाहिए. जिससे आपके काम में सुधार आएगा. प्रेम और दांपत्य जीवन में सुखद माहौल बनने से आपकी कुछ चिंताएं कम हो जाएंगी. परिवार में किसी खास के स्वास्थ्य में सुधार होगा. नई पीढ़ी रक्षा क्षेत्र में प्लेसमेंट की तैयारी कर रही है. नई पीढ़ी को ग्रहों का पूरा सहयोग मिल रहा है. खूब मेहनत करें, जल्द ही शुभ समाचार मिलेगा.

यदि आपके पास सामाजिक स्तर पर कोई प्रतिभा है तो आप उसे अपना सकते हैं. प्रोफेशन बना सकते हैं. और इसमें आपको बेहतर परिणाम मिलने की संभावना है. नई पीढ़ी को अपने व्यवहार पर नियंत्रण रखना होगा, अन्यथा चंचलता दूसरों को शर्मिंदा कर सकती है. यदि कोई खिलाड़ी किसी गतिविधि में सफलता प्राप्त करना चाहता है तो उसे अपने प्रयास बढ़ाने होंगे. आधिकारिक तौर पर जल्दबाजी में यात्रा की योजना बनेगी.

कन्या राशि (Virgo)
चंद्रमा नवम भाव में रहेगा जिसके कारण किसी की मदद करने से भाग्य चमकेगा. बिजनेस में निवेश करने वाले आपमें कुछ दिलचस्पी दिखाकर निवेश कर सकते हैं और आपको कोई ऑफर मिल सकता है. जो लोग पार्टनरशिप में व्यापार करते हैं उन्हें पार्टनर के साथ पारदर्शिता रखनी होगी. अन्यथा छोटी-छोटी बातों को लेकर आपस में मनमुटाव हो सकता है. नौकरीपेशा जातक की पुरानी योजना सफल होने से आत्मविश्वास बढ़ेगा और ऑफिस के काम को लेकर भी सतर्कता बनी रहेगी.

कार्यस्थल पर आपको अपनी वाणी में मधुरता लानी होगी. सामाजिक और राजनीतिक स्तर पर आप किसी काम में इतने व्यस्त रहेंगे कि आपके पास अपने परिवार के लिए भी समय नहीं होगा. प्रेम और जीवनसाथी के बीच मधुर संबंध रहेंगे. प्रतियोगी छात्र अपने सभी प्रोजेक्ट समय पर पूरे कर पाएंगे. निजी यात्रा की योजना किसी कारणवश टल सकती है.

तुला राशि (Libra)
चंद्रमा अष्टम भाव में रहेगा जिसके कारण उलझे हुए मामले और उलझेंगे. कारोबार में भागदौड़ के बावजूद मुनाफा कम होने से निराशा होगी. व्यवसायी व्यवसाय में सतर्क रहें, किसी पर भी अधिक भरोसा घातक साबित हो सकता है, इसलिए खुद से जांच-पड़ताल करने के बाद ही कोई भी निर्णय लें. अगर आप कार्यक्षेत्र में सफल होना चाहते हैं तो आपको कड़ी मेहनत करनी होगी. परिवार में अनावश्यक वाद-विवाद से दूरी बनाए रखें. इसे रखने से लाभ होता है.

विद्यार्थियों को परीक्षा में बेहतर अंक प्राप्त करने के लिए संघर्ष करना पड़ेगा. सामाजिक और राजनीतिक स्तर पर कोई भी कार्य करने के लिए आपको अपना हौसला बनाकर रखना होगा. "केवल वही व्यक्ति अपने जीवन में सफल होता है, जिसके साहस में ताकत होती है. स्वास्थ्य को लेकर सतर्क रहें. प्रेम और वैवाहिक जीवन में किसी भी तरह की गलतफहमी रिश्तों में दरार पैदा कर सकती है."

वृश्चिक राशि (Scorpio)
चंद्रमा सप्तम भाव में रहेगा जिससे व्यापार में तेजी आएगी. कीमती धातुओं के दाम अचानक बढ़ने से व्यापारी को भारी मुनाफा होगा. नौकरीपेशा व्यक्ति को नौकरी में तरक्की तभी मिलेगी जब वह सुचारु रूप से काम करेंगे, काम में किसी भी तरह की ढिलाई न बरतें. कार्यस्थल पर अपना काम करते रहें, परिणाम की चिंता किए बिना कड़ी मेहनत पर ध्यान केंद्रित करें. "किसी ने बहुत बढ़िया बात कही है कि जब जीवन में कड़ी मेहनत हमारी आदत बन जाती है, तो सफलता हमारी किस्मत बन जाती है.

" परिवार में किसी काम में आपकी सलाह ली जाएगी. आपका परिचय क्षेत्र और समाज में सम्मान. वृद्धि होगी. छात्रों को अपने गुरु के साथ किसी बड़े प्रोजेक्ट पर काम करना पड़ सकता है. प्रेम और दांपत्य जीवन में दिन रोमांच और रोमांस से भरा रहेगा. छोटी यात्रा हो सकती है, इसलिए इसके लिए तैयार रहें.

धनु राशि (Sagittarius)
चंद्रमा छठे भाव में रहेगा, जिससे पुरानी बीमारियों से राहत मिलेगी. व्यापार में आप बाजार में अपनी छाप छोड़ने में सफल रहेंगे. बिजनेसमैन के लिए दिन लाभदायक रहने की प्रबल संभावना है. राजनेता विपक्षी दलों के जाल में फंस सकता है और अपनी ही पार्टी के खिलाफ बोल सकता है, या पार्टी शत्रुतापूर्ण हो सकती है. साध्य योग बनने से कार्यस्थल पर आपका दिन बेहतर रहेगा. आप सकारात्मक सोच वाले होंगे. के साथ आगे बढ़ेंगे.

प्रेम और वैवाहिक जीवन में कुछ चुनौतियों का सामना करना पड़ सकता है. नई पीढ़ी को लक्ष्य के प्रति ईमानदार रहना होगा, तभी उन्हें अपेक्षित सफलता मिलेगी. प्रतियोगी परीक्षा में सफलता की सीढ़ियां चढ़ने के लिए आपको कड़ी मेहनत करनी होगी. . किसी पारिवारिक यात्रा की योजना बन सकती है.

मकर राशि (Capricorn)
चंद्रमा पंचम भाव में होगा जिससे अप्रत्याशित धन लाभ होगा. साध्य योग बनने से व्यापार में आपकी कड़ी मेहनत से व्यापार में वृद्धि होगी जिससे आपकी सभी परेशानियां दूर हो जाएंगी. वर्तमान समय में किसी अनुभवी व्यक्ति को बिजनेस में शामिल करना कारगर साबित हो सकता है. ऑफिस में चुनौती. इसे स्वीकार करके आप आगे बढ़ेंगे.

प्रेम और दांपत्य जीवन में आपकी खुशियां बढ़ेंगी. किराए पर रहने वाले लोग संपत्ति खरीदने का मन बना सकते हैं. घर में बुजुर्गों के स्वास्थ्य में सुधार होगा. विद्यार्थियों के लिए समय अनुकूल रहेगा, आपके प्रोजेक्ट पूरे होंगे और अपने क्षेत्र में रुचि बढ़ेगी. आप दोस्तों के साथ घूमने का प्लान बना सकते हैं.

कुंभ राशि (Aquarius)
चंद्रमा चतुर्थ भाव में रहेगा जिसके कारण पारिवारिक सुख-सुविधाओं में कमी आएगी. पार्टनरशिप बिज़नेस में आपकी थोड़ी सी लापरवाही आपके लिए बाधाओं का पहाड़ खड़ा कर सकती है. नौकरीपेशा जातक को नौकरी करते समय नई नौकरी की तलाश करनी पड़ेगी, नौकरी में मन नहीं लगेगा. फिर भी, जब तक आपको नई नौकरी नहीं मिल जाती तब तक ऐसा ही करते रहें. कार्यस्थल पर विरोधी परेशान कर सकते हैं, सतर्क रहें. किसी भी धार्मिक वीडियो को सामाजिक और राजनीतिक स्तर पर शेयर करने से आप गंभीर संकट में फंस सकते हैं.

यदि कोई खिलाड़ी जीवन में सफल होना चाहता है. यदि हां, तो आपको अपनी प्रैक्टिस बरकरार रखनी होगी. "अभ्यास ही सफलता का एकमात्र सूत्र है." परिवार में किसी के स्वास्थ्य को लेकर आप चिंतित रहेंगे. प्रेम और दांपत्य जीवन में कुछ गलतफहमियों के कारण रिश्तों में खटास आ सकती है. आधिकारिक यात्रा में आपको निराशा हाथ लगेगी.

मीन राशि (Pisces)
चंद्रमा तीसरे भाव में होगा इसलिए अपनी छोटी बहन की संगति पर नज़र रखें. पार्टनरशिप व्यवसाय में व्यवसाय संबंधी कोई भी निर्णय लेने से पहले अच्छी तरह सोच-विचार अवश्य कर लें. आप कार्यस्थल पर किसी सेमिनार के लिए यात्रा पर जा सकते हैं. प्रेम और दाम्पत्य जीवन में अच्छा चल रहा है. स्वीकार्यता से गलतफहमियां दूर होंगी, संबंधों में सुधार होगा.

सामाजिक एवं राजनीतिक स्तर पर भामाशाह का सहयोग मिलने से आपके अधूरे काम पटरी पर आ जायेंगे. आप परिवार में सबके साथ मौज-मस्ती में व्यस्त रहेंगे. साध्य योग बनने से विद्यार्थियों को बेहतर परिणाम मिलेंगे. आपको परिणाम मिलेंगे और उनका परिणाम देखकर अगली परीक्षा में बैठने वाले भी उनसे प्रोत्साहित होंगे. सेहत के मामले में आप चिड़चिड़े हो सकते हैं.

Horoscope Today 24 December: Sagittarius, Aquarius, Pisces people should take care of their belongings, know today's horoscope.

Horoscope Today 24 December 2023, Today's Daily Horoscope: According to astrology, 24 December 2023, Sunday is an important day. Today will be Trayodashi Tithi the whole day. Kritika Nakshatra will then be Rohini Nakshatra till 09:20 tonight. Today, there will be support from Vashi Yoga, Anandadi Yoga, Sunafa Yoga, Parakram Yoga, Budhaditya Yoga, Sadhya Yoga formed by the planets. If your zodiac sign is Taurus, Leo, Scorpio, Aquarius then you will get the benefit of Shash Yoga, Ruchak Yoga and if your zodiac sign is Aries, Cancer, Libra, Capricorn then you will get the benefit of Malavya Yoga. Moon will be in Taurus.

Note the auspicious time for auspicious work today. There are two times today. There will be benefit - Chaughadiya of Amrit from 10.15 to 12.15 in the morning and Chaughadiya of auspiciousness from 02.00 to 03.00 in the afternoon. There will be Rahukaal from 04:30 to 06:00 in the afternoon. What does Sunday bring for other zodiac signs? Let us know today's horoscope (Rashifal in Hindi)-

Aries-
Moon will be in the second house which may cause financial problems. With the formation of Sadhya Yoga, you will get good profits from the finance management team in your business. Seeing the work of a working person, his superiors and boss will praise him. You should do your work while being cautious of your opponents at the workplace. This Sunday, you will be successful in leaving your impact on everyone in the family with your words. You will have to face some problems in love and married life.

Socially, this is a day for the new generation. This will be normal. Spot persons and artists will get full support of their families in their respective fields, which will reduce the problems being faced in their fields. Students will be busy studying for competitive and general examinations. Take care of your valuables while travelling.


Taurus
Moon will be in your zodiac sign which will increase your intelligence. With the formation of Sadhya Yoga, the growth of your company will increase due to increase in the sales of your company's products. If an unemployed person wants to move ahead then he has to keep upgrading his job profile. You have to pay attention to your child's education. For this, get study related activities done at home itself. You may have to travel to another city for training and seminars.

Your expenses will increase by buying expensive things for love and spouse. Increasing cordiality in relations with the public at the social and political level will prove beneficial for you. An impeccable person can take the help of another coach for practice. Students will perform better than expected in their respective fields.

Gemini-
Moon will be in the 12th house due to which expenses will increase, be careful. You will have to face losses due to wrong management in business. You will be troubled by more or less problems throughout the day at the workplace. A working person may be jealous of many colleagues in the office. But still you have to avoid speaking bad about anyone and keep your entire focus on work. You will be troubled by unnecessary expenses in the family. You will feel lack of money.

Some of your work may get canceled due to financial problems at the social level. Spend time with your children and start planning their careers now. Lovers and spouse may look at you with suspicion. Players, keep your confidence intact, success will kiss your feet. Avoid any kind of skin related problem. You will remain troubled.

Cancer
Moon will be in the 11th house, so try to increase profits. The day will be in your favor in online marketing business. Considering your smart work and skills, your salary may increase. Employed people should prepare their bags from now, because there is a strong possibility of transfer this Sunday. Shot videos posted on social level regarding personality will be liked, shared and downloaded more and more by people.

If the new generation wants to fill any form etc. for online education then it is better to check the time. Can be filled. Circumstances in love and married life will be normal. Matters related to land and building in the family will be resolved. Players will achieve success in their field through smart study and hard work.

Leo -
Moon will be in the tenth house due to which there will be some changes in the job. With the formation of Sadhya Yoga, business will remain at the top level. You should focus on your smart work at the workplace. Due to which your work will improve. By creating a pleasant atmosphere in love and married life, some of your worries will be reduced. The health of someone special in the family will improve. The new generation is preparing for placement in the defense sector. The new generation is getting full support from the planets. Work hard, you will get good news soon.

If you have any talent at the social level then you can adopt it. Can make a profession. And in this you are likely to get better results. The new generation will have to control their behavior, otherwise playfulness can embarrass others. If a player wants to achieve success in any activity then he will have to increase his efforts. Official travel plans will be made in a hurry.

Virgo
Moon will be in the ninth house due to which luck will shine by helping someone. Those who invest in business may show some interest in you and invest in you and you may get an offer. People who do business in partnership will have to maintain transparency with their partners. Otherwise, there may be discord among themselves over small matters. If the old plan of the employed person becomes successful, his self-confidence will increase and he will also remain alert regarding office work.

You will have to bring sweetness in your speech at the workplace. You will be so busy in some work at the social and political level that you will not even have time for your family. There will be cordial relations between love and spouse. Competitive students will be able to complete all their projects on time. Personal travel plans may get postponed due to some reason.

Libra
Moon will remain in the eighth house due to which complicated matters will become more complicated. Despite the hustle and bustle of business, there will be disappointment due to low profits. Businessmen should be cautious in business, too much trust in anyone can prove fatal, hence take any decision only after investigating yourself. If you want to be successful in the workplace, you will have to work hard. Maintain distance from unnecessary arguments in the family. It is beneficial to keep it.

Students will have to struggle to get better marks in the examination. To do any work at the social and political level, you will have to maintain your courage. "Only that person is successful in his life, whose courage has strength. Be cautious about health. Any kind of misunderstanding in love and marital life can create a rift in relationships."

Scorpio
Moon will be in the seventh house due to which business will accelerate. Due to sudden increase in the prices of precious metals, the trader will make huge profits. A working person will get promotion in the job only if he works smoothly and does not show laxity in his work. Keep doing your work at the workplace, focus on hard work without worrying about the results. “Someone has said a very good thing that when hard work becomes our habit in life, success becomes our destiny.

"Your advice will be sought in some work in the family. Your introduction and respect in the area and society will increase. Students may have to work on a big project with their guru. The day will be full of thrill and romance in love and married life. There may be a short journey, so be prepared for it.

Sagittarius
Moon will remain in the sixth house, which will provide relief from old diseases. In business, you will be successful in leaving your mark in the market. There is a strong possibility of the day being profitable for the businessman. The politician may fall into the trap of opposition parties and speak against his own party, or the party may become hostile. By forming Sadhya Yoga, your day at work will be better. You will be positive thinking. Will proceed with.

You may have to face some challenges in love and married life. The new generation will have to remain honest towards the goal, only then they will get the expected success. To climb the ladder of success in competitive exams, you will have to work hard. , A family trip may be planned.

Capricorn
Moon will be in the fifth house which will bring unexpected financial gains. With the formation of Sadhya Yoga, your hard work in business will increase your business, which will remove all your problems. In the present times, involving an experienced person in the business can prove to be effective. Challenge in office. By accepting this you will move forward.

Your happiness will increase in love and married life. People living on rent may decide to buy property. The health of the elders at home will improve. Time will be favorable for students, your projects will be completed and interest in your field will increase. You can plan to hang out with friends.

Aquarius
Moon will remain in the fourth house due to which family comforts will reduce. A little carelessness on your part in partnership business can create a mountain of obstacles for you. A working person will have to look for a new job while working, he will not feel like doing the job. Still, keep doing this until you get a new job. Opponents can cause trouble at the workplace, be cautious. Sharing any religious video at social and political level can land you in serious trouble.

If a player wants to be successful in life. If yes, then you have to maintain your practice. "Practice is the only formula for success." You will be worried about the health of someone in the family. Relationships may turn sour due to some misunderstandings in love and married life. You will be disappointed in an official trip.

Pisces
Moon will be in the third house, so keep an eye on the company of your younger sister. In partnership business, think carefully before taking any business related decision. You may go on a trip for a seminar at work. Things are going well in love and married life. Acceptance will remove misunderstandings and improve relationships.

With Bhamashah's support at the social and political level, your unfinished work will be back on track. You will be busy having fun with everyone in the family. By forming Sadhya Yoga, students will get better results. You will get the results and seeing their results, those appearing in the next examination will also be encouraged by them. You may become irritable in terms of health.

ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT